Расширение функций Nevada Skies (Vanilla & URWL) CraVeg (ЛС/PM) Все файлы CraVeg Автор: CraVeg Язык: Русский Версия: 1.3.1 Распространение: Требуется разрешение от автора Обсуждение Fallout: New Vegas на форуме игры. Добавлено: 17 Февраля 2013 в 16:57 | Отредактировано: Просмотров: 37743 | Загрузок: 4470 | Комментарии: 136 Понравилось:103 пользователям Описание: Данный плагин является небольшим расширением замечательного погодного мода Nevada Skies (в вариантах URWLified и Vanilla). Плагин добавляет: – Эффект размытия при сильном дожде (в URWL версии можно отключить, через настройки, см. ниже). – Лёгкий и проливной радиоактивные дожди. – Эффекты от радиоактивных дождей. – Эффект от песчаной бури для URWL версии. – Радиоактивную песчаную бурю и эффект от неё в URWL версии. – В URWLified вариант NSkies добавлен перк “Корабль пустыни”. Перк нейтрализует негативные эффекты песчаной бури и частично нейтрализует негативные эффекты радиоактивной песчаной бури. – Эффект горячего воздуха в ясную погоду с 12.00 до 18.00. Плагин изменяет: – Все сообщения переведены на русский язык (переведено всё, кроме названий спец. режимов). – Меню выбора погоды: – – Убрана кнопка возврата назад, теперь чтобы вернуться надо выбрать погоду и меню закроется (не нужно нажимать 100500 кнопок, чтобы сменить погоду). – – Добавлена возможность включить радиоактивные дожди. – В URWL версии, в меню фильтров добавлена опция “Вкл/Выкл Размытие при дожде”. Специальный комментарий к Vanilla версии. Если у вас во время дождя, в персонаже начинает появляться большой красный треугольник с восклицательным знаком, значит вы забыли поставить ресурсный архив от Vanilla версии NSkies. История версий: 1.3.1 – В обеих версиях исправлены скрипты “горячего воздуха”. Теперь позиция Z эффекта искажения воздуха обсчитывается нормально. – В обеих версиях добавлена задержка в 10 секунд для появления размытия при дожде. ————– 1.3 – URWL версия адаптированна под NSkies 711 – Сокращены некоторые тексты в меню URWL ————– 1.2.5 – Убраны некоторые “Американизмы” в URWL версии. – В URWL версию добавлена Радиоактивная буря. ————– 1.2 – Добавлен вариант для Vanilla версии NSkies. – В URWL версии переведены отладочные сообщения. ————– 1.1 Убраны лишние зависимости. ————– 1.0 Первая версия плагина. Требования: NSkies URWLified v711 или NSkies 0-7-1 – Vanilla Edition в зависимости от используемой версии NSkies, используйте соответствующий плагин: NSkiesURWLifiedExt.esp или NSkiesExt.esp. Установка: Для URWL версии: 1) Файлы из папки “URWL/data” поместить в папку “Data” игры. 2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM. 3) NSkiesURWLifiedExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies. Для Vanila версии: 1) Файлы из папки “vanilla/data” поместить в папку “Data” игры. 2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM. 3) NSkiesExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies. Удаление: Удалите файлы модификации из папки Data. При создании плагина использованы материалы собственного изготовления, а также оригинальные скрипты Nevada Skies URWLified, в которые был имплантирован необходимый код. Использована иконка перка “Sand Crawler” из Vanila версии NSkies. За основу взяты некоторые скрипты из модификации FNV Project Reality MkI. Ссылка на оригинальный NSkies: Nevada Skies – Weather Effects BETA and URWLified Для скачивания необходима авторизация Скриншоты | Images (больше): Теги: эффект, NSkies, погода
URWLified is the Nevada Skies from which all the weather schemes are made to look and feel like URWLNV. If you don’t know what URWLNV is i can tell you that it is a mod which attempts to make lighting realistic. So all his weather variations (those are quite a lot, 55 to be precise) have been URWLified. This mod needs NVSE otherwise it won’t work correctly. If you use a ENB then the night brightness adjuster won’t work cause regular ENB setups disable all color, brightness and contrast changes set in Imagespacemodifiers. This is not the case when your ENB config has #applygamecolorcorrection enabled, but almost every config has this disabled cause it looks much better. Also the sunset, sunrise, night, and ofcourse daytime and high noon settings have been edited thouroughly.I also redid most of the clouds to give them that realistic look and for the clear weathers a higher resolution.I also changed the gamesetting fDOFDistanceMult to 1.8 instead of 5 which in turn significantly ups performance of sandstorms.Gave the DOF in the sandstorm a range from 50 to 1000 which results in sharp hands and half way your gun it starts to get blurry. Those settings also make sure that the DOF effect does not need to get applied further in the distance (not beyond 1000 game units)which also ups performance, and you cant see that by the way cause the storm obscures the view anyway.I did keep the Nevada Skies feel and in the process tried to made everything as realistic as possible.I’ve thouroughly tested it and it works like a charm, all the menus work like clockwork. How to install Double-click the Fomod after you unzipped the rar file.Ofcourse you have to have FOMM installed otherwise nothing will happen on clicking a Fomod file.Make sure FOMM is not running when you Double-click the Fomod.Then select it and click activate. What do you need ? Nothing more then this pack if you use URWLified, i packed it all up in one neat Fomod.DLC plugins are all in the mod. As of the latest version Fellout is not compatible at all anymore, so don’t use it together, if you do, don’t go complaining on the Nevada Skies thread cause it pretty straightforward what’s just been told.The latest version is also no longer Compatible with Ambient Temperature.The weather follows you on fast travel in the latest version just like with Ambient Temperature.I’ve also redone the weather climate so you have faster rotating weather so it’s more or less obsolete anyway.There is a night/interior brightness adjuster integrated in the mod. Load Order Recommendations ——————————————– FalloutNV.esm (other .esms) Nevada Skies – URWLified.esm (other .esps) ——————————————————– Have fun and do not forget to give Yossarian kudos and your endorsement on the nexus ! This mod was originally his mod, not much is left of the original esp, but still it would not exist without him. ————————————————————————– I also suggest you alter the lightfade and specular settings for maximum lighting results in the new vegas area by editing falloutprefs.ini, fallout.ini in the my documents/my games directory and fallout_default.ini in the install directory.with the settings below. it will spruce up the entire game by the way. Keep in mind that they go into the display section as shown. [Display] fLightLODDefaultStartFade=10240.0000 fLightLODRange=10240.0000 fLightLODMinStartFade=10240.0000 fLightLODMaxStartFade=10240.0000 fSpecularLODDefaultStartFade=10240.0000 fSpecularLODRange=10240.0000 fSpecularLODMinStartFade=10240.0000 fSpecularLODMaxStartFade=10240.0000
Описание: Данный плагин является небольшим расширением замечательного погодного мода Nevada Skies (в вариантах URWLified и Vanilla). Автор: CraVeg Версия: 1.3 Язык мода: Русский Плагин добавляет: – Эффект размытия при сильном дожде (в URWL версии можно отключить, через настройки, см. ниже). – Лёгкий и проливной радиоактивные дожди. – Эффекты от радиоактивных дождей. – Эффект от песчаной бури для URWL версии. – Радиоактивную песчаную бурю и эффект от неё в URWL версии. – В URWLified вариант NSkies добавлен перк “Корабль пустыни”. Перк нейтрализует негативные эффекты песчаной бури и частично нейтрализует негативные эффекты радиоактивной песчаной бури. – Эффект горячего воздуха в ясную погоду с 12.00 до 18.00. Плагин изменяет: – Все сообщения переведены на русский язык (переведено всё, кроме названий спец. режимов). – Меню выбора погоды: – – Убрана кнопка возврата назад, теперь чтобы вернуться надо выбрать погоду и меню закроется (не нужно нажимать 100500 кнопок, чтобы сменить погоду). – – Добавлена возможность включить радиоактивные дожди. – В URWL версии, в меню фильтров добавлена опция “Вкл/Выкл Размытие при дожде”. Специальный комментарий к Vanilla версии. Если у вас во время дождя, в персонаже начинает появляться большой красный треугольник с восклицательным знаком, значит вы забыли поставить ресурсный архив от Vanilla версии NSkies. История версий: 1.3 – URWL версия адаптированна под NSkies 711 – Сокращены некоторые тексты в меню URWL ————– 1.2.5 – Убраны некоторые “Американизмы” в URWL версии. – В URWL версию добавлена Радиоактивная буря. ————– 1.2 – Добавлен вариант для Vanilla версии NSkies. – В URWL версии переведены отладочные сообщения. ————– 1.1 Убраны лишние зависимости. ————– 1.0 Первая версия плагина. Требования: NSkies URWLified v711 или NSkies 0-7-1 – Vanilla Edition в зависимости от используемой версии NSkies, используйте соответствующий плагин: NSkiesURWLifiedExt.esp или NSkiesExt.esp. Установка: Для URWL версии: 1) Файлы из папки “URWL/data” поместить в папку “Data” игры. 2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM. 3) NSkiesURWLifiedExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies. Для Vanila версии: 1) Файлы из папки “vanilla/data” поместить в папку “Data” игры. 2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM. 3) NSkiesExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies. Удаление: Удалите файлы модификации из папки Data. P.S Хочу посоветовать отличный сайт Modgames.net там много модов для Fallout 3/NV
Name: FNV Realistic Wasteland Lighting Authors: Sal203 & Camo Version: v5.542 Date: 21-11-2018 When measured against real life, Fallout New Vegas doesn’t look very good out of the box. De-saturation and colour filters make the game look like yellow-pee or green puke if you’re in DC. As someone who both likes the original Fallout games and the outdoors, I didn’t like this. What I wanted was a mod to make the game and its DLCs look photographic in its realism, while not being too heavy on the processor. I’ve tried nearly every weather mod available on the Nexus looking for a solution, but excellent as those mods are, they did not do what I specifically wanted, so I’ve made my own. Using reference photographs I’ve created a mod which I hope brings a more realistic look to New Vegas. RWL was made using, and is intended for use with Fallout New Vegas Ultimate Edition or Tale of Two Wastelands The versions released from September 2014 onwards contain more variations of the clear weather each with their own unique cloud patterns, dusty weather, overcast and hazy variants have also been added. It also includes vastly improved cloud textures, HQ moon and star textures and a bucket load of bug fixes and other minor improvements sprinkled throughout. New Installation 1. Download with manager or manually 2. Ensure the root contents of the download are in your “Data” folder 3. Ensure your desired version of RWL is enabled and loaded very last. 4. Load optional files after the main file and overwrite when prompted 5. If installed on an existing save, you may need to wait a few days using the wait menu for changes to take effect 6. Calibrate your monitor, by default most screens are set on showroom settings with 100 brightness and incorrect colour profiles 7. Recommended you use HDR in the game settings Updating 1. Ensure you nuke any old files from previous RWL versions 2. Proceed as above Note about YUP: All conflicting YUP fixes have been integrated into RWL
It is imperative that this mod is loaded very last after your merged patch, even if no conflicts are showing in FNVEdit. Not following this will cause bugs. “White out” bug: [FIXED] Users have reported “white outs” of the screen in certain locations at certain times of day. In testing, it was found that waiting an hour with the “wait” menu has fixed the problem in tests. The problem seems to have been caused by a conflict with the “Friend of the Night” & “Cateye” quest scripts, and a patch has since been implemented by RoyBatterian using Yukichigai’s & JaxFireharts edits that seems to have fixed the issue
“Black flashing sky ” bug: [FIXED] Users have reported a black flashing sky when exiting interiors into overcast weather or during transitions. The issue is believed to stem from the games lightning system playing even when no color or chance has been set. A fix which changes the thunder sound to default type has been implemented. No changes to the playback of the sound due to it being looping with random thunder anyway. Ground textures in the sky or vice versa: [INSTALLATION ERROR] Caused by missing textures, ENB transparency settings or load order. Please ensure your download was not corrupted and you have installed correctly everything correctly. Always use the latest ENB binaries. Always load FNVRWL last. Try re-downloading the mod. Occasionally, the clouds will disappear from the sky during weather transitions: [VANILLA ENGINE ISSUE] They will reappear after a time without any input from the player. This is an engine issue MODS THAT MAY CONFLICT Interior Lighting Overhaul, Megaton Lighting Overhaul, OWB Path Lights are all compatible with RWL but RWL must be loaded AFTER all these mods. DON’T USE THE DARKER NIGHTS OPTIONAL FOR OWB Path Lights! NEVADA SKIES, Project Reality, Fellout & other weather mods are not compatible with FNVRWL. They might be partially compatible but due to the nature of mods doing the same thing, important data will be overwritten. It is completely possible to combine weather mods if you have the skill with xEdit and some time. Mojave Nights also replaces star and moon textures. Install it after FNVRWL and overwrite if you prefer its textures. Some users have reported issues with Mission Mojave. We highly recommend not using this mod with RWL and using a pure bug fix like YUP or TTW fixes instead. Just in case. Motion Sickness Destroyer by tgspy https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/65732?tab=files Interior Lighting Overhaul by Sarge198 and Killergrimm http://newvegas.nexusmods.com/mods/35794 The IMAGINATOR by MyGoodEye and Marcurios http://newvegas.nexusmods.com/mods/39619 Onix – a bright, realistic ENB made especially for FNV RWL by xCamoLegend http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/55318 The ENB of the Apocalpyse – bleak and contrasty ENB preset made especially for FNV RWL by Shrutesh http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/50782/ NMC’s Texture Pack by NMC – in my opinion the best texture pack on the nexus http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/43135 Sunglasses and Cateye Goggles or Working Sunglasses by Silverblaze55 and Anubisiris respectively http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/39456 http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/42244 Use whatever you want, just credit us and send us a link to the mod you make. Some of the current cloud textures are heavily edited from http://www.cepolina.com, a free to use stock photo site that requires only acknowledgement for the use of its photos. If you use the cloud textures from this mod, you must credit http://www.cepolina.com as per their guidelines. The remaining textures are original work, so make sure to credit us, Sal203 & xCamoLegend, if you use them, but no permission is necessary. Sal203 & Camo – mod authors Yukichigai & sandbox – Bugfixes JaxFirehart – Bugfixes KiCHo666 – old merged version Kai Hohiro – old TTW version http://www.cepolina.com – cloud texture source RoyBatty – Help, TTW versions and bugfixing
Мы используем cookie-файлы для наилучшего представления нашего сайта. Продолжая использовать этот сайт, вы соглашаетесь с использованием cookie-файлов.
Расширение функций Nevada Skies (Vanilla & URWL)











CraVeg (ЛС/PM)
Все файлы CraVeg
Автор: CraVeg
Язык: Русский
Версия: 1.3.1
Распространение: Требуется разрешение от автора
Обсуждение Fallout: New Vegas на форуме игры.
Добавлено: 17 Февраля 2013 в 16:57
| Отредактировано:
Просмотров: 37743 | Загрузок: 4470 | Комментарии: 136
Понравилось: 103 пользователям
Описание:
Данный плагин является небольшим расширением замечательного погодного мода Nevada Skies (в вариантах URWLified и Vanilla).
Плагин добавляет:
– Эффект размытия при сильном дожде (в URWL версии можно отключить, через настройки, см. ниже).
– Лёгкий и проливной радиоактивные дожди.
– Эффекты от радиоактивных дождей.
– Эффект от песчаной бури для URWL версии.
– Радиоактивную песчаную бурю и эффект от неё в URWL версии.
– В URWLified вариант NSkies добавлен перк “Корабль пустыни”. Перк нейтрализует негативные эффекты песчаной бури и частично нейтрализует негативные эффекты радиоактивной песчаной бури.
– Эффект горячего воздуха в ясную погоду с 12.00 до 18.00.
Плагин изменяет:
– Все сообщения переведены на русский язык (переведено всё, кроме названий спец. режимов).
– Меню выбора погоды:
– – Убрана кнопка возврата назад, теперь чтобы вернуться надо выбрать погоду и меню закроется (не нужно нажимать 100500 кнопок, чтобы сменить погоду).
– – Добавлена возможность включить радиоактивные дожди.
– В URWL версии, в меню фильтров добавлена опция “Вкл/Выкл Размытие при дожде”.
Специальный комментарий к Vanilla версии.
Если у вас во время дождя, в персонаже начинает появляться большой красный треугольник с восклицательным знаком, значит вы забыли поставить ресурсный архив от Vanilla версии NSkies.
История версий:
1.3.1
– В обеих версиях исправлены скрипты “горячего воздуха”. Теперь позиция Z эффекта искажения воздуха обсчитывается нормально.
– В обеих версиях добавлена задержка в 10 секунд для появления размытия при дожде.
————–
1.3
– URWL версия адаптированна под NSkies 711
– Сокращены некоторые тексты в меню URWL
————–
1.2.5
– Убраны некоторые “Американизмы” в URWL версии.
– В URWL версию добавлена Радиоактивная буря.
————–
1.2
– Добавлен вариант для Vanilla версии NSkies.
– В URWL версии переведены отладочные сообщения.
————–
1.1 Убраны лишние зависимости.
————–
1.0 Первая версия плагина.
Требования:
NSkies URWLified v711 или NSkies 0-7-1 – Vanilla Edition в зависимости от используемой версии NSkies, используйте соответствующий плагин: NSkiesURWLifiedExt.esp или NSkiesExt.esp.
Установка:
Для URWL версии:
1) Файлы из папки “URWL/data” поместить в папку “Data” игры.
2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM.
3) NSkiesURWLifiedExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies.
Для Vanila версии:
1) Файлы из папки “vanilla/data” поместить в папку “Data” игры.
2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM.
3) NSkiesExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies.
Удаление:
Удалите файлы модификации из папки Data.
При создании плагина использованы материалы собственного изготовления, а также оригинальные скрипты Nevada Skies URWLified, в которые был имплантирован необходимый код.
Использована иконка перка “Sand Crawler” из Vanila версии NSkies.
За основу взяты некоторые скрипты из модификации FNV Project Reality MkI.
Ссылка на оригинальный NSkies: Nevada Skies – Weather Effects BETA and URWLified
Для скачивания необходима авторизация
Скриншоты | Images
(больше):
Теги: эффект, NSkies, погода
URWLified is the Nevada Skies from which all the weather schemes are made to look and feel like URWLNV. If you don’t know what URWLNV is i can tell you that it is a mod which attempts to make lighting realistic. So all his weather variations (those are quite a lot, 55 to be precise) have been URWLified.
This mod needs NVSE otherwise it won’t work correctly.
If you use a ENB then the night brightness adjuster won’t work cause regular ENB setups disable all color, brightness and contrast changes set in Imagespacemodifiers. This is not the case when your ENB config has #applygamecolorcorrection enabled, but almost every config has this disabled cause it looks much better.
Also the sunset, sunrise, night, and ofcourse daytime and high noon settings have been edited thouroughly.I also redid most of the clouds to give them that realistic look and for the clear weathers a higher resolution.I also changed the gamesetting fDOFDistanceMult to 1.8 instead of 5 which in turn significantly ups performance of sandstorms.Gave the DOF in the sandstorm a range from 50 to 1000 which results in sharp hands and half way your gun it starts to get blurry.
Those settings also make sure that the DOF effect does not need to get applied further in the distance (not beyond 1000 game units)which also ups performance, and you cant see that by the way cause the storm obscures the view anyway.I did keep the Nevada Skies feel and in the process tried to made everything as realistic as possible.I’ve thouroughly tested it and it works like a charm, all the menus work like clockwork.
How to install
Double-click the Fomod after you unzipped the rar file.Ofcourse you have to have FOMM installed otherwise nothing will happen on clicking a Fomod file.Make sure FOMM is not running when you Double-click the Fomod.Then select it and click activate.
What do you need ?
Nothing more then this pack if you use URWLified, i packed it all up in one neat Fomod.DLC plugins are all in the mod. As of the latest version Fellout is not compatible at all anymore, so don’t use it together, if you do, don’t go complaining on the Nevada Skies thread cause it pretty straightforward what’s just been told.The latest version is also no longer Compatible with Ambient Temperature.The weather follows you on fast travel in the latest version just like with Ambient Temperature.I’ve also redone the weather climate so you have faster rotating weather so it’s more or less obsolete anyway.There is a night/interior brightness adjuster integrated in the mod.
Load Order Recommendations
——————————————–
FalloutNV.esm
(other .esms)
Nevada Skies – URWLified.esm
(other .esps)
——————————————————–
Have fun and do not forget to give Yossarian kudos and your endorsement on the nexus !
This mod was originally his mod, not much is left of the original esp, but still it would not exist without him.
————————————————————————–
I also suggest you alter the lightfade and specular settings for maximum lighting results in the new vegas area by editing falloutprefs.ini, fallout.ini in the my documents/my games directory and fallout_default.ini in the install directory.with the settings below. it will spruce up the entire game by the way. Keep in mind that they go into the display section as shown.
[Display]
fLightLODDefaultStartFade=10240.0000
fLightLODRange=10240.0000
fLightLODMinStartFade=10240.0000
fLightLODMaxStartFade=10240.0000
fSpecularLODDefaultStartFade=10240.0000
fSpecularLODRange=10240.0000
fSpecularLODMinStartFade=10240.0000
fSpecularLODMaxStartFade=10240.0000
Описание:
Данный плагин является небольшим расширением замечательного погодного мода Nevada Skies (в вариантах URWLified и Vanilla).
Автор: CraVeg
Версия: 1.3
Язык мода: Русский
Плагин добавляет:
– Эффект размытия при сильном дожде (в URWL версии можно отключить, через настройки, см. ниже).
– Лёгкий и проливной радиоактивные дожди.
– Эффекты от радиоактивных дождей.
– Эффект от песчаной бури для URWL версии.
– Радиоактивную песчаную бурю и эффект от неё в URWL версии.
– В URWLified вариант NSkies добавлен перк “Корабль пустыни”. Перк нейтрализует негативные эффекты песчаной бури и частично нейтрализует негативные эффекты радиоактивной песчаной бури.
– Эффект горячего воздуха в ясную погоду с 12.00 до 18.00.
Плагин изменяет:
– Все сообщения переведены на русский язык (переведено всё, кроме названий спец. режимов).
– Меню выбора погоды:
– – Убрана кнопка возврата назад, теперь чтобы вернуться надо выбрать погоду и меню закроется (не нужно нажимать 100500 кнопок, чтобы сменить погоду).
– – Добавлена возможность включить радиоактивные дожди.
– В URWL версии, в меню фильтров добавлена опция “Вкл/Выкл Размытие при дожде”.
Специальный комментарий к Vanilla версии.
Если у вас во время дождя, в персонаже начинает появляться большой красный треугольник с восклицательным знаком, значит вы забыли поставить ресурсный архив от Vanilla версии NSkies.
История версий:
1.3
– URWL версия адаптированна под NSkies 711
– Сокращены некоторые тексты в меню URWL
————–
1.2.5
– Убраны некоторые “Американизмы” в URWL версии.
– В URWL версию добавлена Радиоактивная буря.
————–
1.2
– Добавлен вариант для Vanilla версии NSkies.
– В URWL версии переведены отладочные сообщения.
————–
1.1 Убраны лишние зависимости.
————–
1.0 Первая версия плагина.
Требования:
NSkies URWLified v711 или NSkies 0-7-1 – Vanilla Edition в зависимости от используемой версии NSkies, используйте соответствующий плагин: NSkiesURWLifiedExt.esp или NSkiesExt.esp.
Установка:
Для URWL версии:
1) Файлы из папки “URWL/data” поместить в папку “Data” игры.
2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM.
3) NSkiesURWLifiedExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies.
Для Vanila версии:
1) Файлы из папки “vanilla/data” поместить в папку “Data” игры.
2) Активируйте плагин в лаунчере или в FOMM.
3) NSkiesExt.esp должен находится ниже в списке плагинов, чем все остальные файлы Nevada Skies.
Удаление:
Удалите файлы модификации из папки Data.
P.S Хочу посоветовать отличный сайт Modgames.net там много модов для Fallout 3/NV
Name: FNV Realistic Wasteland Lighting
Authors: Sal203 & Camo
Version: v5.542
Date: 21-11-2018
When measured against real life, Fallout New Vegas doesn’t look very good out of the box. De-saturation and colour filters make the game look like yellow-pee or green puke if you’re in DC. As someone who both likes the original Fallout games and the outdoors, I didn’t like this. What I wanted was a mod to make the game and its DLCs look photographic in its realism, while not being too heavy on the processor. I’ve tried nearly every weather mod available on the Nexus looking for a solution, but excellent as those mods are, they did not do what I specifically wanted, so I’ve made my own. Using reference photographs I’ve created a mod which I hope brings a more realistic look to New Vegas.
RWL was made using, and is intended for use with Fallout New Vegas Ultimate Edition or Tale of Two Wastelands
The versions released from September 2014 onwards contain more variations of the clear weather each with their own unique cloud patterns, dusty weather, overcast and hazy variants have also been added. It also includes vastly improved cloud textures, HQ moon and star textures and a bucket load of bug fixes and other minor improvements sprinkled throughout.
New Installation
1. Download with manager or manually
2. Ensure the root contents of the download are in your “Data” folder
3. Ensure your desired version of RWL is enabled and loaded very last.
4. Load optional files after the main file and overwrite when prompted
5. If installed on an existing save, you may need to wait a few days using the wait menu for changes to take effect
6. Calibrate your monitor, by default most screens are set on showroom settings with 100 brightness and incorrect colour profiles
7. Recommended you use HDR in the game settings
Updating
1. Ensure you nuke any old files from previous RWL versions
2. Proceed as above
Note about YUP: All conflicting YUP fixes have been integrated into RWL
It is imperative that this mod is loaded very last after your merged patch, even if no conflicts are showing in FNVEdit. Not following this will cause bugs.
“White out” bug: [FIXED]
Users have reported “white outs” of the screen in certain locations at certain times of day. In testing, it was found that waiting an hour with the “wait” menu has fixed the problem in tests. The problem seems to have been caused by a conflict with the “Friend of the Night” & “Cateye” quest scripts, and a patch has since been implemented by RoyBatterian using Yukichigai’s & JaxFireharts edits that seems to have fixed the issue
“Black flashing sky ” bug: [FIXED]
Users have reported a black flashing sky when exiting interiors into overcast weather or during transitions. The issue is believed to stem from the games lightning system playing even when no color or chance has been set. A fix which changes the thunder sound to default type has been implemented. No changes to the playback of the sound due to it being looping with random thunder anyway.
Ground textures in the sky or vice versa: [INSTALLATION ERROR]
Caused by missing textures, ENB transparency settings or load order. Please ensure your download was not corrupted and you have installed correctly everything correctly. Always use the latest ENB binaries. Always load FNVRWL last. Try re-downloading the mod.
Occasionally, the clouds will disappear from the sky during weather transitions: [VANILLA ENGINE ISSUE]
They will reappear after a time without any input from the player. This is an engine issue
MODS THAT MAY CONFLICT
Interior Lighting Overhaul, Megaton Lighting Overhaul, OWB Path Lights are all compatible with RWL but RWL must be loaded AFTER all these mods. DON’T USE THE DARKER NIGHTS OPTIONAL FOR OWB Path Lights!
NEVADA SKIES, Project Reality, Fellout & other weather mods are not compatible with FNVRWL. They might be partially compatible but due to the nature of mods doing the same thing, important data will be overwritten. It is completely possible to combine weather mods if you have the skill with xEdit and some time.
Mojave Nights also replaces star and moon textures. Install it after FNVRWL and overwrite if you prefer its textures.
Some users have reported issues with Mission Mojave. We highly recommend not using this mod with RWL and using a pure bug fix like YUP or TTW fixes instead. Just in case.
Motion Sickness Destroyer by tgspy
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/65732?tab=files
Interior Lighting Overhaul by Sarge198 and Killergrimm
http://newvegas.nexusmods.com/mods/35794
The IMAGINATOR by MyGoodEye and Marcurios
http://newvegas.nexusmods.com/mods/39619
Onix – a bright, realistic ENB made especially for FNV RWL by xCamoLegend
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/55318
The ENB of the Apocalpyse – bleak and contrasty ENB preset made especially for FNV RWL by Shrutesh
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/50782/
NMC’s Texture Pack by NMC – in my opinion the best texture pack on the nexus
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/43135
Sunglasses and Cateye Goggles or Working Sunglasses by Silverblaze55 and Anubisiris respectively
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/39456
http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/42244
Use whatever you want, just credit us and send us a link to the mod you make. Some of the current cloud textures are heavily edited from http://www.cepolina.com, a free to use stock photo site that requires only acknowledgement for the use of its photos. If you use the cloud textures from this mod, you must credit http://www.cepolina.com as per their guidelines. The remaining textures are original work, so make sure to credit us, Sal203 & xCamoLegend, if you use them, but no permission is necessary.
Sal203 & Camo – mod authors
Yukichigai & sandbox – Bugfixes
JaxFirehart – Bugfixes
KiCHo666 – old merged version
Kai Hohiro – old TTW version
http://www.cepolina.com – cloud texture source
RoyBatty – Help, TTW versions and bugfixing